.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كنگره بزرگ سرداران و 8 هزار شهيد گيلان برگزار مي‌شود

رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان از برگزاري كنگره بزرگ سرداران و 8 هزار شهيد گيلان خبر داد و گفت: اين كنگره در 28 شب و در 28 شهر گيلان براي نخستين بار و فقط يك مرتبه در استان برگزار مي شود.

به گزارش فارس ، هوشنگ متقيان عصر امروز در نشست هم‌انديشي شاعران و نويسندگان افزود: اين نشست فرصتي براي مرور كارهاي انجام شده در عرصه دفاع مقدس است.
وي ادامه داد: 8 هزار شهيد گيلان سرمايه‌هاي معنوي بزرگ و ستارگان پر فروغي هستند كه با نور افشاني چراغ راه نسل‌هاي جديد و آينده اين مرز و بومند.
متقيان اظهار داشت: در حكومت اسلامي نام شهيد بايد داراي درخشندگي و بالندگي خاص باشد و اين امر جز با تلاش در حوزه ادب و رسانه محقق نمي‌شود.
وي نقش نويسندگان و اديبان را رساندن امانت به اهلش دانست و تصريح كرد: بايد حقيقت جنگ را درست بنويسيم و اگر در گذشته به معنويت كار درست مي انديشيديم امروز شايد تهاجم فرهنگي به ما حمله ور نمي‌شد بنابراين بايد با ظرافت خاص اين محموله طوري انتقال يابد كه دچار آسيب نشود و اين امر مي‌تواند از قلم نويسندگان جاري شود.
متقبان با اشاره به برگزاري كنگره عظيم سرداران و 8 هزار شهيد گيلان در خصوص زمان برگزاري كنگره خاطر نشان كرد: در دومين جلسه شوراي سياستگذاري كنگره كه به زودي در محل استانداري و به رياست نماينده ولي فقيه در گيلان برگزار مي‌شود، زمان برگزاري كنگره اعلام خواهد شد.
وي چاپ 100 عنوان كتاب در خصوص شهداي گيلان را از مصوبات هيئت دولت در دور دوم سفر بر شمرد و بيان داشت: در دور نخست سفر هيئت دولت به گيلان با چاپ 30 عنوان كتاب موافقت شده بود ولي در دور دوم سفر چاپ 100 عنوان كتاب به تصويب رسيد.
رئيس ستاد كنگره سرداران و 8 هزار شهيد گيلان اظهار داشت: اجلاسيه كنگره مذكور در دو روز برگزار مي شود و طي 28 شب در 28 شهر استان با عنوان شب‌هاي آفتابي توسط شاعران گيلاني و كشوري به صورت متمركز انجام مي‌شود.
متقيان خاطره‌گويي دوران دفاع مقدس، برگزاري مراسم شبي با خاطره و اجراي نمايش به شيوه تعزيه‌خواني را از جمله برنامه‌هاي كنگره عنوان كرد.
وي از ايجاد نمايشگاه دائمي دفاع مقدس در گيلان خبر داد و تصريح كرد: در دور دوم سفر هيئت دولت واگذاري 5 هزار متر مربع زمين براي ايجاد نمايشگاه دائمي دفاع مقدس تخصصي امور شهدا به تصويب رسيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.